Mitraliera

Descriere

De la Păltiniș Arena̦ Păltiniș mergeți înspre stânga, pe drumul asfaltat, înspre Centrul Stațiunii Păltiniș și urcați pe drumul principal de asfalt aproximativ 20 de minute, până întâlniți o parcare și o intersecție de drumuri. Aici mergeți încă 50 m pe asfalt, apoi continuați ușor stânga, pe un drum de exploatare, pe lângă o cabană de lemn. Drumul urcă susținut în prima parte, apoi moderat, până traversați pârtia Oncești. Intersectați drumul forestier, pe care continuați în stânga, cu o urcare moderată. Continuați urcarea moderată pe drumul forestier, treceți pe lângă un izvor, unde vă recomandăm să vă hidratați și să vă umpleți bidoanele În scurt timp urmează o intersecție, unde mergeți pe drumul forestier înspre stânga. Atenție, să nu ratați intersecția!

După o curbă de dreapta, una de stânga și încă una de dreapta, ajungeți în poiana Oncești, unde continuați pe drumul principal, care încă urcă moderat, iar după încă o curbă de dreapta, ajungeți în scurt timp la Releul Oncești. Utilizați poteca de lângă gardul din dreapta pentru încă circa 200 m, până ajungeți pe Vârtful Oncești (1713 m), unde găsiți o fundație a unui punct observator, construit în 1902.

De aici continuați pe direcția înainte, cu o coborâre tehnică, până intersectați o potecă mai lată, care vine dinspre dreapta. Mergeți tot înainte pe poteca principală, încă aproximativ 200 m, până ajungeți în Poiana Lupilor, unde părăsiți poteca principală și mergeți la stânga, prin poiană, și continuați pe un single-trail tehnic, care preponderent coboară. Pe acestă porțiune intersectați mai multe drumuri de exploatare, dar rămâneți pe poteca principală, traversând aceste drumuri. După o porțiune mai plată, urmează ultima coborâre a acestei secțiuni, care se încheie în drumul forestier care merge spre Cabana Șanta.

La intersecția cu drumul forestier, mergeți înspre stânga, iar după aproximativ 10 minute de pedalat pe acest drum forestier, când ajungeți în dreptul primei case, mergeți înspre dreapta prin pădure. Un single-trail frumos șerpuiește printre copaci și vă duce într-un alta drum de exploatare, de unde continuați la stânga, cu o urcare moderată, până ajungeți la drumul asfaltat. Găsiți continuarea potecii prin pădure pe partea dreaptă. Această potecă începe să coboare moderat pe lângă drum până la Schit. Mergeți pe drumul forestier din dreapta Schitului, iar după o urcare scurtă ajungeți într-o poiană mare, unde continuați să urcați pe drumul înspre stânga, până ajungeți în vârful pârtiilor Păltiniș Arena̦ Păltiniș. Urmați traseul Flow Trail, care coboară șerpuit până la baza stațiunii Păltiniș Arena̦ Păltiniș.

Niv. tehnic / Technique level

Coborâre / Descent

1364m

Suprafață / Surface

potecă și drum de căruță/ trail and conection roads

Pe poteci se acordă prioritate drumeților, se încetinește sau chiar se oprește dacă este cazul.Pe drumurile de conexiune se aplică regulile de circulație pe drumurile publice, conform Legislației Rutiere în vigoare. /Hikers have priority on trails, go slow, even stop if needed. On the conection roads, the Road Legislation is aplying.