Drumul Vechi

Descriere

Un traseu pentru enduro/gravity de la Păltiniș Arena̦ Păltiniș până în Sibiu. Prima parte a acestui traseu este, de fapt, fostul Drum Vechi, o scurtătură a șoselei de asfalt care urcă la Păltiniș. De acolo, această potecă ține muchia piciorului de deal până în zona dintre satul Poplaca și Comuna Rășinari. Intrarea în Sibiu se face prin Pădurea Dumbrava și prin Parcul Sub Arini.

De la Păltiniș Arena̦ Păltiniș, traversați drumul asfaltat și mergeți înspre dreapta, pe drumul de căruță de după pensiuni. La prima intersecție, mergeți înainte pe drumul de căruță, printre gardurile pensiunilor. O să întâlniți o poartă pentru animale pe care vă rugăm să o deschideți și să o închideți după dumneavoastră, după ce veți trecut. Continuați pe drumul de căruță pe sub muchia dealului până ajungeți la un releu. Din acest punct,

coborâți până la drumul asfaltat, unde observați un alt drum de căruță, care începe tot pe partea stângă și urcă moderat, paralel cu drumul asfaltat. La prima intersecție, țineți dreapta, în coborâre spre drumul asfaltat. Traversați drumul asfaltat și mergeți prin dreapta pensiunilor până pe vârful dealului, de unde începe o coborâre single-trail, cu direcție spre stânga, prin pășune, care ajunge iarăși la drumul de asfalt, în zona Arka Park.

Traversați drumul asfaltat și, la aproximativ 100 m mai jos, observați o potecă lată, care intră în pădurea din stânga. Continuați pe această potecă, pe o secțiune plată, după care începeți coborârea pe pietre și rădăcini. După câteva minute de coborâre tehnică, ajungeți din nou la drumul asfaltat. Aici țineți dreapta și urcați arpoximativ 70 m, până în prima curbă, unde traversați drumul și ajungeți la un punct de belvedere. Inspirați adâncă și admirați minunatul peisaj pe care ni-l oferă văile și dealurile din împrejurimi. În acest loc observați o potecă tehnică, care coboară înspre stânga, în paralel cu drumul. Este o secțiune de coborâre scurtă și solicitantă care vă readuce la drumul asfaltat.

Continuați să coborâți pe asfalt aproximativ 200 m, până la prima curbă de dreapta, unde vedeți o casă cu gard. Țineți direcția înainte, pe drumul de căruță, care începe pe partea stânga gardului. În scurt timp, drumul de căruță se îngustează și se desparte în două poteci. Vă recomandăm varianta din stânga, care este în continuă coborâre. După câteva minute de coborâre, cu porțiuni tehnice, pe pietre și rădăcini, întâlniți din nou drumul de asfalt. Coborâți pe el mai departe, câteva sute de metri, până la intersecția de drumuri, unde observați un releu pe partea stângă.

Începeți și urcați pe partea stângă, pe poteca pe care o vedeți în stânga releului. După o urcare abruptă, de aproximativ 80 m, observați o potecă înspre dreapta. Urmați această potecă care urcă moderat, pe curbă de nivel, printr-o pădure splendidă de pini, cu un sol foarte prietenos, aderent și ideal pentru biciclete. Această cărare continuă cu urcări moderate și coborâri, până cănd ieșiți în Poiana Cioara, de unde începe urcarea până pe piciorul dealului.

Ajunși pe piciorul dealului, țineți direcția înspre dreapta și continuați urcarea pe poteca lată, abruptă și împânzită de rădăcini. După mai multe urcări și coborâri, țineți direcția înainte pe piciorul de deal. Urmează o coborâre tehnică în prima parte, după care poteca se deschide, iar terenul devine foarte prietenos și apar mai multe obstacole naturale lejere. În timp ce vă bucurați de coborârea oferită de acestă potecă prin pădurea de pini, peisajul se deschide treptat și vă oferă o piveliște minunată asupra dealurilor dintre sate.

De aici puteți observa mănăstirea și releul, la care trebuie să ajungeți pe drumul de căruță care șerpuiește printre gardurile pășunilor. Treceți pe lângă mănăstire, traversați drumul de asfalt și continuați pe drumul de căruță spre releu. Înainte de a ajunge la Releu, faceți ușor stânga, urmărind drumul de căruță pe o distanță de aproximativ de 250 m, apoi se continuați pe drumul de căruță, care face dreapta în pădure. Din acest loc începe o potecă distractivă din pământ moale, unde contrapantele și valurile naturale vă țin în priză până când dați de un drum din beton. Mergeți mai departe pe acest drum, care continuă în coborâre, și apoi urcă moderat.

De aici continuați să coborâți pe drumul din beton încă aproximativ 150 m, până observați o potecă pe partea dreaptă, marcată cu C. Continuați pe acestă potecă, care șerpuiește prin pădure, pe lângă gardul Muzeului Satului și pe lângă Grădina Zoologică. După mai multe șerpuiri, ajungeți pe aleea asfaltată de la intrarea Zoo 2. Mergeți mai departe înspre stânga și traversați pe partea cealaltă a văii și intrați pe pista de biciclete din Parcul Sub Arini. Continuați pe pista de biciclete până ieșiți din Parcul Sub Arini și continuați pe aceeași direcție, tot pe piste de biciclete, până la stația de autobuz din gară.
Din stația de la gară puteți lua autobuzul Tursib nr. 22, care unrcă înapoi la Păltiniș la orele 07:00, 11:00 și 16:00.

Niv. tehnic / Technique level

Coborâre / Descent

1364m

Suprafață / Surface

potecă și drum de căruță/ trail and conection roads

Pe poteci se acordă prioritate drumeților, se încetinește sau chiar se oprește dacă este cazul.Pe drumurile de conexiune se aplică regulile de circulație pe drumurile publice, conform Legislației Rutiere în vigoare. /Hikers have priority on trails, go slow, even stop if needed. On the conection roads, the Road Legislation is aplying.