Drumul Lung 106

Descriere

O plimbare mai lungă cu bicicleta în natură dedicată începăto- rilor și famililor pe un teren adecvat, adică drum forestier lejer.

Se pleacă de la Păltiniș Arena̦ Păltiniș înspre Păltiniș, pe drumul asfaltat. După Schitul Păltiniș se continuă pe drumul vechi înspre dreap- ta, unde se urcă moderat pe drumul pietruit până în Centrul Stațiunii Păltiniș. Din acel punct se continuă urcarea pe asfalt până la Telescaunul Păltiniș, unde se trece pe sub podul pârtiei și se continuă pe drumul forestier principal. Acesta are întâi o porțiune dreaptă, apoi urcă în continuare cu două serpentine, una de stânga și una de dreapta. Se trece pe lângă pârtie și se continuă pe drumul principal cu urcare moderată. Recomandăm hidratare și alimentare cu apă la izvorul pe care îl întâlniți

pe drum. La câteva sute de metri de la izvor, drumul se rami că cu o variantă înspre stânga, dar continu- ați înainte pe drumul principal.

După rami cația de drum, urcarea continuă moderat până în Pasul Muncel, unde se merge mai departe pe direcția de înainte a drumului principal. Se trece pe lângă pepiniera de pini, iar în scurt timp întâlniți o rami cație de drum/potecă la dreapta, înspre Cabana Cânaia/ Vf. Cindrel, unde continu- ați înainte pe drumul forestier principal, care începe să coboare ușor.

Continuați coborârea pe drumul forestier, treceți printr-o poiană mare, mergeți mai departe pe coborâre, iar în scurt timp după poiană urmează o intersecție cu un drum forestier (DJ 106 N) înspre stânga. O luați la stânga pe acest drum forestie. Atenție să nu-l ratați!

După ce intrați pe drumul forestier continuați coborârea ușoară, care vă oferă o priveliște minunată cu Munții Cindrel, Piatra Arsă, Prejba și nu numai. Continuați cu urcări și coborâri succesive aproximativ 15 km pe drumul principal , având grijă să nu vă abateți de la el! Coborârile și urcările au o înclinație de maxim 10% și se cer abordate cu atenție și în control.

După mai multe urcări și coborâri pe drumul forestier ajungeți la Poiana Tomnatic, care este în stânga lui și poate recunoscută luând ca reper căsuța de lemn din mijlocul poienii, la stânga de dumneavoastră.

Aici se părăsește drumul forestier înspre stânga și se urcă pe un drum de căruță prin iarbă până la nivelul căsuței de lemn. La stânga observați 3 variante: o potecă marcată, care urcă înspre stânga, un drum de exploatare care coboară brusc înspre dreapta și un drum de exploatare pe mijloc, între aceste două căi.

Urmați acest drumul din mijloc, care începe pe curbă de nivel, apoi coboară și urcă de mai multe ori. Rămâneți pe drumul principal, până ajungeți la o intersecție cu un alt drum forestie, drumul de Șanta.

În acest punct mergeți înspre stânga, pe acest drum forestier aproape plat, care contiună pe curbă de nivel, până la drumul de asfalt de la intrarea în stațiunea Păltiniș. O luați la dreapta pe drumul asfaltat care coboară, ia în scurt timp ajungeți la Schitul Păltiniș; recunoașteți intersecția cu drumul vechi pietruit pe care ați urcat. Mergeți în dreapta pe aleea de prin pădure care trece pe sub Schitul Păltiniș și urcați moderat, până ajungeți să traversați pârtiile B1 și B 2 pe curbă de nivel, apoi continuați cu drumul dinspre stânga la intrare în pădure (drumul principal), unde începe ultima coborâre ușoară până în parcarea de la Arena Paltoș Păltiniș.

Niv. tehnic / Technique level

969m

Coborâre / Descent

Suprafață / Surface

asfalt, drum forestier, potecă / asphalt, gravel road, trail

Se aplică regulile de circulație pe drumurile publice, conform Legislației Rutiere în vigoare. / Aplying the Road Legislation.