Bătrâna

Descriere

De la Păltiniș Arena̦ se pleacă pe drumul asfaltat spre Centrul Stațiunii Păltiniș. După aproximativ 1 km, în dreptul Schitului, drumul are o variantă pietruită înspre dreapta și recomandăm utilizarea lui. Continu- ați urcarea moderată pe drumul pietruit înspre dreapta până în Centrul Stațiunii Păltiniș. De aici urcați mai departe pe drumul de asfalt până la Telescaunul Oncești, unde continuați prin tunelul de sub pârtie, pe drum forestier, cu o porțiune dreaptă de câteva sute de metri, după care urcarea moderată reîncepe cu o curbă de stânga, apoi pe lângă pârtie cu o curbă la dreapta. Continuați urcarea moderată pe drumul forestier, treceți pe lângă un izvor, unde recomandăm să vă hidratați și să umpleți rezervoarele de apă. În scurt timp urmează o intersecție, unde continuați pe drumul principal înainte. Mare atenție, nu ratați direcția!

După aproximativ 10 minute de urcare moderată, ajungeți în Pasul Muncel, unde continuați pe direcția înainte, pe drumul principal, aproximativ 500 m, până întâlniți o intersecție cu o potecă înspre dreapta. Acolo urmați poteca înspre dreapta, care începe să urce susținut. Dacă nu aveți o condiție zică extraordinară, vă recomandăm să împingeți bicicleta. Ajunși în vârful pantei, vedeți o potecă înspre dreapta și urmați această potecă până pe Vârful Bătrâna.

Din Vârful Bătrâna urmează o coborâre mai tehnică până în Grădina Găujoara, unde mergeți la dreapta pe poteca marcată, până ajungeți înapoi în Pasul Muncel. Acolo traversați drumul forestier și intrați pe poteca din dreapta Cabanei Muncel. De la cabană continuați urcarea moderată, urmată de o coborâre până în Poiana Oncești, unde continuați pe poteca principală, traversând poiana.

După o porțiune plată, poteca urcă moderat, până se intersectează cu altă potecă, care vine din stânga. Continuați pe direcția înainte pe poteca principală încă aproximativ 200 m, până ajungeți în Poiana Lupilor, unde părăsiți poteca principală și mergeți la stânga, prin poiană, și întâlniți un singletrail tehnic, care preponderent coboară. Pe acestă porțiune intersectați mai multe drumuri de exploatare, dar rămâneți pe poteca principală, traversând aceste drumuri.

După o porțiune mai plată urmează ultima coborâre a acestei secțiuni, care se termină în drumul forestier care merge la Cabana Șanta. La intersecția cu drumul forestier mergeți înspre stânga, după aproximativ 10 minute de pedalat pe acest drum forestier, când ajungeți în dreptul primei case, mergeți înspre dreapta prin pădure, unde un single-trail șerpuiește frumos printre copaci, până ajungeți într-un alt drum de exploatare. Continuați înspre stânga, cu o urcare moderată, până ajungeți la drumul asfaltat, unde găsiți continuarea potecii prin pădure, pe partea dreaptă. Această potecă începe să coboare moderat pe lângă drum, până la Schit, unde mergeți pe drumul forestier din dreapta Schitului. După o urcare scurtă ajungeți într-o poiană mare, unde continuați pe drumul principal, traversând pârtile Păltiniș Arena̦ Păltiniș B1 și B2. La intrarea în pădure continuați pe drumul principal înspre stânga, care începe să coboare ușor până la Păltiniș Arena̦ Păltiniș.

Niv. tehnic / Technique level

908m

Coborâre / Descent

Suprafață / Surface

potecă și drumuri de conexiune/trail and conection roads

Pe poteci se acordă prioritate drumeților, se încetinește sau chiar se oprește dacă este cazul.Pe drumurile de conexiu se aplică regulile de circulație pe drumurile publice, conform Legislației Rutiere în vigoare. /Hikers have priority on trails, go slow, even stop if needed. On the conection roads, the Road Legislation is aplying.